سرور مجازی و تاثیر آن بر زندگی دیجیتال

سرور مجازی
آموزش

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا VPS خلاصه شده عبارت VIRTUAL PRIVATE SERVER می باشد. این سرور کامپیوتری آنلاین، پرسرعت و همیشه فعال است که در دیتا سنتر فعالیت می کند. در واقع سرورهای مجازی، نمونه های مقرون به صرفه تر از سرورهای اختصاصی هستند که ویژگی هایی مشابه سرورهای اصلی دارند. سرورهای مجازی انواع مختلفی دارند که از مهم ترین آن ها می توان به ترید، ویندوز، لینوکس و میکروتیک اشاره کرد. هر یک از این سرورها ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند. اگر می خواهید با این سرورها و نحوه کار آن ها بیشتر آشنا شوید، بهتر است تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

آشنایی با نحوه ایجاد سرورهای مجازی

سرور مجازی چگونه ایجاد می شود؟ شاید این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که سرورهای مجازی چگونه به وجود می آیند؟ در این رابطه باید بگوییم که هر سرور اختصاصی یک مدیر دارد. مدیر می تواند با استفاده از تکنولوژی مجازی ساز، سرور اختصاصی خود را به چند بخش مجزا تقسیم کند. این بخش های مجزا و کوچک، هر یک به فراخور نیاز مشتری طراحی می شوند. یعنی مدیر با ایجاد یک سرور مجازی می تواند آن را کاملا مطابق نیاز شما طراحی کند و تغییرات لازم را روی آن اعمال نماید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی می تواند دارای پردازنده یا CPU های مخصوص به خود باشد. همچنین می توان رم و هاردهای مخصوصی برای این سرورها تعریف کرد. به علاوه با ایجاد این سرورها می توان امکان ایجاد یک سیستم عامل مانند لینوکس و ویندوز را نیز برای کاربران فراهم کرد. حتی می توان برای سرورهای مجازی قابلیت ADMINISTRATOR را فعال کرد. با این کار، کاربر می تواند فضای اینترنت خود را شخصی سازی کند. با وجود چنین امکاناتی دیگر کاربر به خرید کانفینگ اولیه نیاز نخواهد داشت. در واقع با خرید یک سرور مجازی می توانید به سروری امن، شخصی و اختصاصی دست پیدا کنید.

معرفی انواع سرور مجازی

سرور مجازی به طور کلی، به دو دسته تقسیم می شود. سرورهای مجازی را می توان از نظر سیستم عامل و موقعیت جغرافیایی مورد دسته بندی قرار داد. در ادامه این دو نوع را به طور کامل به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  • سرور مجازی از نظر سیستم عامل: همان طور که گفتیم، امکان نصب سیستم عامل روی سرور مجازی برای کاربر وجود خواهد داشت. کاربر می تواند سیستم عامل های مختلفی را روی سرور خود نصب و اجرا کند. هر سیستم عاملی که روی وی پی اس شما نصب شود، سرور نیز به همان نام خوانده می شود. برای مثال اگر سیستم عامل لینوکس را روی سرور خود نصب کنید، به اصطلاح به سرور شما سرور لینوکس گفته می شود. یا اگر روی سرور خود، سیستم عامل ویندوز را نصب کنید، به وی پی اس شما، سرور ویندوز گفته می شود. یادتان باشد که برای انتخاب نوع سیستم عامل، باید به زبان برنامه نویسی سایت خود دقت کنید. از دیگر انواع سرورهای مجازی بر مبنای سیستم عامل می توان به هاستینگ، میکروتیک و… اشاره کرد.
  • سرور مجازی از نظر موقعیت جغرافیایی: یکی دیگر از ملاک های دسته بندی سرور مجازی، موقعیت جغرافیایی آن است. موقعیت جغرافیایی یک سرور بر اساس محل قرار گیری دیتا سنتر آن تعیین می شود. به عنوان مثال، اگر دیتا سنتر سرور در کشورهای اروپایی قرار داشته باشد، به وی پی اس سرور مجازی اروپایی گفته می شود. همچنین اگر دیتا سنتر سرور در ایران قرار داشته باشد، به آن سرور مجازی ایرانی می گوییم.

مزایای استفاده از سرور مجازی

مزیت های استفاده از سرور مجازی کدامند؟

حال شاید به این موضوع فکر کنید که استفاده از سرور مجازی چه مزیت هایی برای شما به همراه دارد؟ باید بگوییم که در حال حاضر، استقبال از سرورهای مجازی، روز به روز در حال افزایش است. دلیل این افزایش استقبال، مزیت های بیشمار این سرورهاست. در ادامه برخی از این مزیت ها را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  • افزایش ظرفیت: با استفاده از سرور مجازی، ظرفیت قابل دسترسی به منابع یک سرور محدود نخواهد شد. بنابراین ظرفیت مورد نظر برای شما افزایش خواهد یافت. در واقع در این روش، سرورهای شما به چند بخش تقسیم می شوند و تمامی بار کاری به یک سرور اعمال نخواهد شد.
  • کاهش هزینه ها: از دیگر مزیت های مهم استفاده از سرور مجازی، می توان به کاهش هزینه های شما اشاره کرد. در واقع با استفاده از این سرورها می توانید حجم کاری بیشتری را با دستگاه های کمتری انجام دهید. پس از این طریق می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.
  • بهبود عملکرد: همان طور که می دانید سرورهای مجازی باعث می شوند برنامه های مختلف به صورت مستقل روی سیستم عامل های مورد نظر نصب شوند و اجرا شوند. این مستقل بودن برنامه ها باعث بهبود عملکرد آن ها خواهد شد.

از کجا می توانیم به سرورهای مجازی مطمئن و ارزان دست پیدا کنیم؟

با توجه به مزایای مختلفی که برای انواع سرور مجازی ذکر کردیم، احتمالا شما نیز به استفاده از این سرورها علاقه مند شده اید. حال از کجا می توان به یک سرور مجازی خوش قیمت دسترسی پیدا کرد؟ باید بگوییم که مجموعه های مختلفی در کشور فعالیت می کنند و این سرورها را به فروش می رسانند. یکی از این مجموعه ها، ابرفانت است. این مجموعه بهترین سرورهای مجازی و انواع سرور ابری را با نازل ترین قیمت به شما عزیزان ارائه می دهد. با مراجعه به آدرس https://abrfa.net/vpsx می توانید لیست سرورهای مجازی موجود در سایت را مورد بررسی قرار دهید و با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. با استفاده از خدمات این مجموعه می توانید با هزینه ای به صرفه، به بهترین و مطمئن ترین سرورهای مجازی دست پیدا کنید.

خرید سرور مجازی خوش قیمت

خلاصه و جمع بندی

در این مقاله ابتدا مفهوم سرور مجازی را به شما عزیزان توضیح دادیم. پس از بررسی مفهوم سرورهای مجازی، نحوه ایجاد VPS ها را برای شما شرح دادیم. در بخش بعدی در مورد انواع مختلف سرورهای مجازی صحبت کردیم. گفته شد که سرورهای مجازی را می توان از نظر موقعیت جغرافیایی و نوع سیستم عامل دسته بندی کرد. سپس مزیت های حاصل از این سرورها را بررسی کرده و در پایان، راه هایی برای دسترسی به سرورهای مجازی امن و ارزان به شما معرفی کردیم.

 

نکته: اگر در مدیریت کردن سرور مجازی و یا سرور اختصاصی خود مشکل دارید میتوانید از مدیریت سرور ابرفانت استفاده کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Data Storafe solutions image
Devops
مقایسه نرم افزارهای ذخیره‌سازی EBS, Swift, Longhorn, Rook Ceph

  مقایسه نرم افزارهای ذخیره‌سازی Swift ,RookCeph, Longhorn، و OpenEBS همگی راه‌حل‌های orchestration ذخیره‌سازی کانتینری محبوب برای Kubernetes هستند. همه آنها آسان برای استفاده، قابل مقیاس‌پذیری و قابل اعتماد هستند. با این حال، برخی از تفاوت‌های کلیدی بین آنها وجود دارد.که در این مقاله سعی میکنیم به مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌‌ها …

بیمه تامین اجتماعی
آموزش
آموزش رد کردن بیمه و مالیات برای استارت اپ ها

بیمه استارتاپ نداشتن بیمه تکمیلی یکی از مشکلات مهمی است که استارتاپ‌‌ها و فریلنسرها با آن مواجه میشوند.‌ بیمه در استارت اپ برای کارکنان بسیار حائز اهمیت است. فرقی نمیکند که شما کارمند باشید یا کارفرما، بالاخره روزی به بیمه تکمیلی نیاز پیدا خواهید کرد.‌ بیمه تکمیلی جزء بهترین گزینه‌‌‌ها …

What Is Load Balancing? - Blog - GB Cloud
Devops
توزیع کننده ‌بار (Load Balancer) چیست و چه کاریردهایی دارد؟

توزیع کننده ‌بار (Load Balancer) به عنوان پروکسی ترافیک نت کار می­کند. به طوری­که ترافیک شبکه یا برنامه را روی نقاط انتهایی (endpoints) تعدادی از سرورها، توزیع می­نماید. پروکسی متعادل کننده بار برای توزیع ظرفیت در زمان اوج ترافیک و بالا بردن قابلیت اطمینان برنامه ها (reliability) به کار می­رود. …