راهنمای انتخاب بهترین سرور مجازی اروپا+معرفی تکنیک ها

vps
آموزش

 

مقدمه

سرور مجازی اروپا یکی از گزینه هایی است که بسیاری از شما به دنبال خرید آن هستید. البته ممکن است تا کنون تجربه موفقی در انتخاب سرورهای مجازی اروپا نداشته باشید. ممکن است فکر کنید که انتخاب یک سرور با کیفیت نیاز به تخصص و تجربه بالا دارد و فردی با دانش مقدماتی نمی تواند از عهده انتخاب سرورهای با کیفیت برآید، اما این تصور به کلی اشتباه است. اتفاقا تکنیک های زیادی برای بررسی کیفیت سرورهای مجازی وجود دارند. باید بدانید که انتخاب سرور شانسی نیست و شما می توانید با در نظر گرفتن برخی نکات، بهترین سرور مجازی اروپا را برای خود انتخاب و خریداری کنید. اگر می خواهید با این تکنیک ها و روش ها آشنا شوید، بهتر است تا انتهای کار ما را همراهی کنید.

داشتن پنل مدیریت کاربر، یک عامل مهم در انتخاب بهترین سرور مجازی اروپا

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب بهترین سرور مجازی اروپا، داشتن کنترل پنل است. البته تمامی سرورها کنترل پنل دارند اما مسئله مهم این است که هدایت آن توسط شما امکان پذیر باشد. به طور کلی، سرورهای مجازی اروپایی به دو دسته مدیریت شده و مدیریت نشده تقسیم می شوند. بدیهی است یک سرور مدیریت نشده، می تواند ابتکار عمل بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. در واقع در سرورهای مدیریت نشده، وظیفه تنظیمات سرور به عهده کاربر است و می تواند در صورت نیاز تغییراتی روی آن اعمال کند. پس اگر کار شما به صورتی است که به توسعه مداوم سرور نیاز دارید، بهتر است از سرورهای دارای کنترل پنل کاربری، یا مدیریت نشده استفاده کنید.

راهنمای انتخاب بهترین سرور مجازی اروپا

امنیت سرور مجازی، نکته ای مهم در انتخاب آن

یکی دیگر از تکنیک های خرید بهترین سرور مجازی اروپا، دقت به امنیت آن است. البته تقریبا تمامی سرورهای مجازی اروپایی امن هستند اما برخی از آن ها امنیت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند تا از اطلاعات خود به طور ویژه ای محافظت کنند. طبق بررسی های صورت گرفته، سرورهایی که از ذخیره ابری برای نگهداری اطلاعات استفاده می کنند از امنیت فوق العاده ای در بین سرورهای مجازی برخوردارند. بنابراین اگر امنیت دیتا برای شما مهم است از سرورهایی استفاده کنید که برای ذخیره اطلاعات از فناوری cloud استفاده می کنند.

دقت به آپ تایم سرور مجازی اروپا

یک تکنیک مهم دیگر برای بررسی کیفیت سرور مجازی اروپا، دقت به میزان آپ تایم آن است. آپ تایم به صورت یک درصد نمایش داده می شود و می توان از طریق این مقدار، میزان قطعی سرور را به صورت تخمینی حدس زد. بیشترین آپ تایمی که یک سرور می تواند داشته باشد، 100 درصد است. هر چه میزان آپ تایم یک سرور بیشتر باشد، میزان قطعی و عدم دسترسی به آن کمتر است. پس در انتخاب سرور حتما به آپ تایم آن دقت کنید و در صورت پایین بودن درصد، از انتخاب آن صرف نظر کنید.

حتما می پرسید که چطور می توانیم آپ تایم یک سرور مجازی اروپا را تشخیص دهیم؟ برای این کار می توانید از طریق ابزارهای task manager، system info command، uptime.exe و… در ویندوز بررسی کنید. برای بررسی میزان آپ تایم در سیستم عامل لینوکس نیز می توانید از دستورهایی استفاده کنید. برای مثال دستورهای proc/uptime و uptime در سیستم عامل لینوکس، میزان آپ تایم سرور را به شما نشان می دهند.

تکنیک های بررسی کیفیت سرور مجازی اروپا

در نظر گرفتن سرعت سرور مجازی اروپا

یکی دیگر از نکاتی که حین خرید بهترین سرور مجازی اروپا باید به آن دقت کنید، سرعت سرور است. باید بدانید که سرعت سرور، با سرعت اتصال اینترنتی شما متفاوت است. سرعت سرور به مدت زمانی گفته می شود که طی آن درخواست شما توسط سرور دریافت می شود. این سرعت به صورت عدد در ثانیه نشان داده می شود. پس هر چه این عدد کوچک تر باشد، سرعت سرور شما نیز بیشتر است. بهتر است سرور شما دارای سرعت کمتر از 60 میلی ثانیه باشد. در این صورت می توانید آن را یک سرور خوب و پر سرعت بدانید.

حال چطور می توان سرعت سرور مجازی اروپا را چک کرد؟ برای تست سرعت در سیستم عامل ویندوز می توانید از سایت www.speedtest.net استفاده کنید. در سیستم عامل لینوکس نیز می توانید به راحتی و با اجرای دستور speedtest-cli سرعت سرور خود را مورد بررسی قرار دهید.

سرور مجازی کدام کشور برای من مناسب تر است؟

تا به این جای کار در مورد روش های انتخاب سرور مجازی اروپا به شما توضیحاتی دادیم. حال سرور کدام کشور اروپایی بهتر است؟ کدام سرور اروپایی می تواند نیازهای ما را به طور کامل رفع کند؟ حتما این سوالات در ذهن شما نیز مرور شده اند. باید بگوییم که در انتخاب یک سرور مناسب، باید به نوع انتظاری که از آن دارید، دقت کنید. برای مثال سرورهای مجازی ایران و برخی از کشورها به دلیل تحریم برای انجام معاملات بازار ترید، کارایی ندارند. اگر کار شما در حوزه ترید است، بهتر است سرورهای آلمان، انگلستان، فنلاند، هلند، کانادا و فرانسه را خریداری کنید. یا اگر برای میزبانی وب، تبدیل ارز دیجیتال و… نیاز به سرور مجازی اروپایی دارید، بهتر است از سرورهای لهستانی استفاده کنید.

به طور کلی نمی توان سرور یک کشور اروپایی را به عنوان بهترین سرور مجازی اروپا در نظر گرفت. البته کشورهای آلمان و انگلیس از نظر سخت افزاری و امنیتی نیز تکنولوژی های پیشرفته ای برای سرورهای خود در نظر گرفته اند. پس با انتخاب این سرورها می توانید به کیفیت بیشتری دست پیدا کنید. همان طور که در قسمت بالایی گفتیم، باید انتظار خود از سرور را نیز در نظر بگیرید.

پشتیبانی آنلاین و همیشگی از شرکت ارائه دهنده

با وجود تمامی نکاتی که برای انتخاب بهترین سرور مجازی اروپا به شما ارائه کردیم، باز هم باید دقت کنید که سرور خود را از یک مجموعه امن و مطمئن خریداری کنید. شرکت های زیادی در زمینه فروش سرور مجازی خوش قیمت ایرانی و اروپایی فعالیت می کنند اما تمامی آن ها در قبال خواسته های مشتری، احساس مسئولیت نمی کنند. یک شرکت مطمئن برای خرید سرور مجازی، مجموعه ای است که یک تیم پشتیبانی قوی در اختیار داشته باشد. با وجود تیم پشتیبانی، شما می توانید مشکلات خود را به صورت آنلاین و لحظه ای برطرف کنید. مجموعه ابرفانت یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده سرورهای مجازی است، که با ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین، مشکلات کاربران را به سرعت برطرف می کند.

  • نیاز به یک منبع فارسی زبان، زیر ساخت های فضای ابری برای اموزش و یادگیری تبدیل به یک ارزوی محال شده بود
    ابرفانت از دل این نیاز به روزگار نو سلام کرد
    یادگیری و اموزش شالوده ابرفانت هست
    ابرفانت فقط ،یک پلتفرم سایت ساز یا زیرساخت رایگانی برای دیگران نیست
    پایگاه دانش جامع ابرفانت ماشین تازه نفس رویای های من بوده
  • دسته‌بندی: آموزش, لینوکس
  • برچسب‌ها: , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Data Storafe solutions image
Devops
مقایسه نرم افزارهای ذخیره‌سازی EBS, Swift, Longhorn, Rook Ceph

  مقایسه نرم افزارهای ذخیره‌سازی Swift ,RookCeph, Longhorn، و OpenEBS همگی راه‌حل‌های orchestration ذخیره‌سازی کانتینری محبوب برای Kubernetes هستند. همه آنها آسان برای استفاده، قابل مقیاس‌پذیری و قابل اعتماد هستند. با این حال، برخی از تفاوت‌های کلیدی بین آنها وجود دارد.که در این مقاله سعی میکنیم به مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌‌ها …

بیمه تامین اجتماعی
آموزش
آموزش رد کردن بیمه و مالیات برای استارت اپ ها

بیمه استارتاپ نداشتن بیمه تکمیلی یکی از مشکلات مهمی است که استارتاپ‌‌ها و فریلنسرها با آن مواجه میشوند.‌ بیمه در استارت اپ برای کارکنان بسیار حائز اهمیت است. فرقی نمیکند که شما کارمند باشید یا کارفرما، بالاخره روزی به بیمه تکمیلی نیاز پیدا خواهید کرد.‌ بیمه تکمیلی جزء بهترین گزینه‌‌‌ها …

What Is Load Balancing? - Blog - GB Cloud
Devops
توزیع کننده ‌بار (Load Balancer) چیست و چه کاریردهایی دارد؟

توزیع کننده ‌بار (Load Balancer) به عنوان پروکسی ترافیک نت کار می­کند. به طوری­که ترافیک شبکه یا برنامه را روی نقاط انتهایی (endpoints) تعدادی از سرورها، توزیع می­نماید. پروکسی متعادل کننده بار برای توزیع ظرفیت در زمان اوج ترافیک و بالا بردن قابلیت اطمینان برنامه ها (reliability) به کار می­رود. …