ترفندهای شناسایی یک سرور مجازی پرسرعت چیست؟

سرعت سرور مجازی
آموزش

مقدمه

سرور مجازی پرسرعت یکی از گزینه هایی است که قطعا شما نیز به دنبال دسترسی به آن هستید. البته شرکت های زیادی وجود دارند با تبلیغات دروغین شما را برای خرید سرورهای متوسط ترغیب می کنند. اختلال در سرعت سرور مجازی، یکی از چالش هایی است که ممکن است بارها با آن مواجه شده باشید. شاید فکر کنید که شناسایی سرورهای مجازی پرسرعت، نیاز به نظرهای کارشناسانه دارد و شما نمی توانید از عهده این کار برآیید، اما این تصور کاملا اشتباه است. در این مقاله قصد داریم شما را با ترفندهایی برای شناسایی یک سرور مجازی پرسرعت آشنا کنیم. پس اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید، بهتر است تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

آشنایی با فاکتورهای تاثیرگذار بر سرور مجازی پرسرعت

پیش از معرفی ترفندهای شناسایی سرور مجازی پرسرعت، باید شما را با چند فاکتور اساسی که نقش مهمی در تعیین سرعت سرور دارند، آشنا کنیم. مجموعه ای از عوامل در سرعت سرور مجازی شما نقش دارند که از مهم ترین آن ها می توان به وضعیت اینترنت، سخت افزار مورد استفاده و… اشاره کرد. البته جدا از این ها، شما برای خرید سرور مجازی پر سرعت نیز باید نکاتی را در نظر بگیرید. دقت به قدرت سخت افزاری سرور، ظرفیت رم یا حافظه سرور، قدرت پردازنده و… از گزینه هایی هستند که حین خرید سرور مجازی باید حتما به آن ها دقت کنید. بدیهی است زمانی که نوع سرور متناسب با کار شما انتخاب نشود، ممکن است اختلالاتی در سرعت آن مشاهده کنید.

 

سرور مجازیسرعت سرور مجازی

پرسرعت

تست سرعت انواع هارد در سرور مجازی

اولین ترفندی که برای شناسایی سرور مجازی پرسرعت به شما معرفی می کنیم، آزمایش کردن سرعت هارد سرور است. سرورهای مجازی به طور کلی شامل دو نوع هارد SATA و SSD هستند. سرور SATA همان سرور دانلود است که سرعت پایین و حجم زیادی دارد. در مقابل سرور SSD باید حجم کمتر و سرعت بیشتری داشته باشد. حال برای تست سرعت هارد سرور خود باید چه کار کنیم؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم افزارهای تشخیص سرعت هارد است. برای مثال با نصب نرم افزار CRYSTAL DISK MARK روی سیستم خود می توانید سرعت هارد سرور مجازی خود را ارزیابی کنید.

آزمایش پورت برای سرور مجازی پرسرعت

یکی دیگر از ترفندهایی که در تشخیص یک سرور مجازی پرسرعت موثر است، تست سرعت پورت است. ممکن است شما سرور خود را روی سیستم عامل لینوکس یا ویندوز نصب کرده باشید. برای هر یک از این سیستم عامل ها، روشی جداگانه برای تست سرعت پورت سرور وجود دارد. در صورت نصب سرور بر روی سیستم عامل ویندوز باید به آدرس اینترنتی www.speedtest.net مراجعه کنید. در صورت استفاده از سرور لینوکس نیز می توانید سرعت پورت خود را با استفاده از دستور speedtest-cli ارزیابی کنید. در این روش ها سرعت حداکثری سرور بر مبنای ثانیه در پهنای باند مشخص به شما نشان داده می شود. بدیهی است هر چه عدد بزرگتری مشاهده کنید، سرعت پورت شما بیشتر خواهد بود. سرعت پورت تاثیر مستقیمی روی سرعت دانلود و آپلود دارد. پس در صورت بالا بودن سرعت پورت، سرعت آپلود و دانلود نیز در سرور شما بیشتر خواهد بود.

سنجش سرعت پینگ در سرور مجازی ممکن است؟

یکی دیگر از عوامل موثر در شناسایی سرور مجازی پرسرعت، سرعت پینگ است. حتما می دانید هر چه میزان پینگ کمتر باشد، سرعت اتصال به سرور و دسترسی به اینترنت بیشتر است. بسیاری از گیمرها و سرمایه گذاران ترید با مشکل پینگ بالا در سرورهای خود رو به رو هستند و این مسئله می تواند کار آن ها را با مشکلات جدی مواجه کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که می توان میزان پینگ را نیز با ترفندهایی به دست آورد. در واقع پینگ یک سرور، بازه زمانی مشخصی است که طی آن درخواست های شما به سرور می رسند. بهتر است پینگ سرور شما چیزی کمتر از 60 میلی ثانیه باشد. در غیر این صورت بهتر است از خرید سرور، صرف نظر کنید.

تست سرعت در سرورهای مجازی

چند ترفند عالی برای دسترسی به سرور مجازی پرسرعت

تا به این جای کار شما را با روش های تشخیص سرور مجازی پرسرعت آشنا کردیم. حال ممکن است شما یک سرور را بدون اطلاع کافی و بدون آزمایش خریداری کرده و نیاز به افزایش سرعت آن داشته باشید. جالب است بدانید که در این صورت نیز راه هایی برای افزایش سرعت سرور شما وجود خواهد داشت. در ادامه چند مورد از این ترفندها را به شما توضیح می دهیم.

  • یکی از بهترین راه ها برای دسترسی به یک سرور مجازی پرسرعت ارتقای هسته مرکزی یا همان کرنل است. ممکن است پس از گذشت مدت زمانی، نسخه کرنل سرور شما قدیمی شود. برای به روز رسانی و ارتقای کرنل می توانید به سایت www.kernel.com مراجعه کنید.
  • روش دوم، آپدیت کردن MYSQL است. اگر نسخه MYSQL مورد استفاده شما قدیمی شده باشد، ممکن است با مشکلاتی مثل کاهش سرعت مواجه شوید. برای رفع این مشکل نیز باید MYSQL خود را به روز رسانی کنید. برای این کار باید دستورSQL Services> MySQL   را در نوار جستجو اجرا کنید.
  •  یکی دیگر از راه های دسترسی به سرور مجازی خوش قیمت با سرعت بالا، دقت به دیتاسنتر است. بهتر است سروری را انتخاب کنید که دیتاسنتر آن به شما نزدیک تر باشد. در این صورت می توانید سرعت سرور مجازی خود را افزایش دهید.
  • آخرین راه پیشنهادی ما به شما برای دسترسی به یک سرور مجازی پرسرعت، بررسی تنظیمات است. برای این کار باید وارد ریموت دسکتاپ شوید و گزینه show options را انتخاب کنید. سپس گزینه display configuration را تا حد ممکن کاهش دهید. در ادامه از طریق بخش experience باید گزینه low speed broadband را انتخاب کنید و تیک های فعال در این قسمت را غیر فعال کنید. در ادامه روی گزینه connect کلیک کنید.

خرید سرور مجازی امن، پرسرعت و ارزان از ابرفانت

پینگ سرور مجازی

در کنار تمام حرف های گفته شده، انتخاب و خرید سرور مجازی پرسرعت از یک مجموعه معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. با خرید یک سرور مجازی از مجموعه ای شناخته شده مانند ابرفانت می توانید به سروری امن، ارزان و با سرعت بالا دست پیدا کنید.

  • نیاز به یک منبع فارسی زبان، زیر ساخت های فضای ابری برای اموزش و یادگیری تبدیل به یک ارزوی محال شده بود
    ابرفانت از دل این نیاز به روزگار نو سلام کرد
    یادگیری و اموزش شالوده ابرفانت هست
    ابرفانت فقط ،یک پلتفرم سایت ساز یا زیرساخت رایگانی برای دیگران نیست
    پایگاه دانش جامع ابرفانت ماشین تازه نفس رویای های من بوده
  • دسته‌بندی: آموزش, لینوکس
  • برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Data Storafe solutions image
Devops
مقایسه نرم افزارهای ذخیره‌سازی EBS, Swift, Longhorn, Rook Ceph

  مقایسه نرم افزارهای ذخیره‌سازی Swift ,RookCeph, Longhorn، و OpenEBS همگی راه‌حل‌های orchestration ذخیره‌سازی کانتینری محبوب برای Kubernetes هستند. همه آنها آسان برای استفاده، قابل مقیاس‌پذیری و قابل اعتماد هستند. با این حال، برخی از تفاوت‌های کلیدی بین آنها وجود دارد.که در این مقاله سعی میکنیم به مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌‌ها …

بیمه تامین اجتماعی
آموزش
آموزش رد کردن بیمه و مالیات برای استارت اپ ها

بیمه استارتاپ نداشتن بیمه تکمیلی یکی از مشکلات مهمی است که استارتاپ‌‌ها و فریلنسرها با آن مواجه میشوند.‌ بیمه در استارت اپ برای کارکنان بسیار حائز اهمیت است. فرقی نمیکند که شما کارمند باشید یا کارفرما، بالاخره روزی به بیمه تکمیلی نیاز پیدا خواهید کرد.‌ بیمه تکمیلی جزء بهترین گزینه‌‌‌ها …

What Is Load Balancing? - Blog - GB Cloud
Devops
توزیع کننده ‌بار (Load Balancer) چیست و چه کاریردهایی دارد؟

توزیع کننده ‌بار (Load Balancer) به عنوان پروکسی ترافیک نت کار می­کند. به طوری­که ترافیک شبکه یا برنامه را روی نقاط انتهایی (endpoints) تعدادی از سرورها، توزیع می­نماید. پروکسی متعادل کننده بار برای توزیع ظرفیت در زمان اوج ترافیک و بالا بردن قابلیت اطمینان برنامه ها (reliability) به کار می­رود. …